מנהיגות בכבישים

מכת תאונות הדרכים הנה מכת מדינה.
מזעזע לחשוב שמספר ההרוגים מתאונות הדרכים בישראל גבוה ממספר חללי מלחמות ישראל ופעולות האיבה.
אני מעריך את עצמי כנהג שומר חוק המכבד את הנהגים האחרים ואת הולכי הרגל.
מיום שרכשתי מכונית חדשה בה הותקנהBuild in  ע"י היצרן מערכת Mobileye  מתקדמת למניעת תאונות דרכים, למדתי ועדיין אני לומד מידי יום, עד כמה עלי לשפר את הרגליי הנהיגה שלי. התהליך מבורך אך איטי, מכיוון שכוחו של הרגל חזק אלף מונים מתהליך הלימוד בשיטת "ניסויי ותהיה". נוכחתי לדעת שלא  קל לשנות הרגלי נהיגה בני עשרות שנים.
מה כן ניתן לעשות?
רבים וטובים מתמקדים בחינוך ילדים ונוער להתנהגות זהירה כהולכי רגל וכנוסעים חגורים כדבעי בחגורות מגן ואף הגיעו בכך להישגים מרשימים. הסתבר שהורים נאלצו ללמוד מילדיהם שאין להתחיל בנסיעה לפני ששומעים את ה"קליק" של נעילת החגורות.
בחדר היהודי הרביצו תורה בינוקות בני שלוש, אז מדוע לא נלמד ילדים החל מהגיל הרך להסתכל על הנעשה בכביש בעיניים של נהג?
זאת אני עושה באמצעות ספריי הטרילוגיה "מסעות בשמים" וכך אני מכשיר אותם כדור העתיד של "מנהיגות בכבישים".
דמיינו לעצמכם, כדוגמא,  ילד בן 7 שקיבל ממני במפגש "שעת סיפור" עם  תלמידי כתות א'  מינוי ל"סגן נהג", היושב מאחורי אביו ואומר לו: "אבא, לא עצרת עצירה מלאה ב"עצור". ד"ר עננה אומר ש"עצור" זה קיר…". אצל האב זה שיעור למבוגר בדרך של "ניסוי ותהיה" אצל הילד בגיל הרך זוהי תחילת בניית התת מודע ל"מנהיגות בכבישים".

מסעות בוסיק
נסיך העננים הלבנים

מסעות דוקטור עננה
המומחה לתחבורה

מסעות גוגול
נסיך העננים האפורים

adler_tri  press_small 

דילוג לתוכן